Правила

Офіційні турнірні правила гри  "МАФІЯ"

1. ОСНОВНі Положення:

1.1. В грі беруть участь десять чоловік. Гравці випадковим чином діляться на дві команди: "червоні" (мирні жителі) і "чорні" (мафія). У грі розігруються 7 "червоних" карт, одна з яких - Шериф, і 3 "чорні", одна з яких - Дон.

1.2. Веде гру та регламентує її етапи Ведучий. Веденню гри може допомогати боковой суддя, якщо такий був визначений перед початком гри.
1.3. Гра має дві фази: "день" та "ніч".
1.4. Перемога команди "червоних" настає в тому разі, коли з гри виведені всі представники "чорної" команди. Перемога "чорної" команди настає у разі, коли за ігровим столом залишається рівна кількість гравців обох команд.

2. Ігрова площадка, інвентар та офіційна мова гри:

2.1. Ігровий стіл повинен бути таким, щоб за ним комфортно розмістилися 10 гравців (в пріоритеті кругла форма столу). Ведучий повинен розміститися за ігровим столом або поруч з ним так, щоб мати можливість бачити і чути все, що відбувається в грі.

2.2. У кожного ігрового місця має бути табличка з номером та ігрова маска для гравця.
2.3. Ігровий стіл має бути забезпечений музичним супроводом для проведення ігрової "Ночі".
2.4. Офіційною мовою гри є українська, але не виключено використання російської як допоміжної якщо всі гравці за столом підтвердять що розуміють її і не проти її використання. Мова гри визначається перед початком гри.

3.Гравці:

3.1. Гравець, людина, яка розміщується за ігровим столом згідно зжеребу і отримав роль в грі, шляхом вибору карти. 
3.2. Гравець знаходиться за ігровим столом до тих пір, доки приймає участь в ігровому процесі. 
3.3. Гравець має право використовувати  будь-яку екіпіровку, окрім тієї, яка створює небезпеку для інших гравіців, ображає їх, чи дає переваги над іншими гравцями.

3.4 Гравець приймає участь в Чемпіонаті під власним унікальним вигаданим нікнеймом.

 

4. Ігрові положення:

4.1. Початок гри
4.1.1. За ігровий стіл запрошуються десять гравців, кожен займає місце відповідне номеру витягнутому під час жеребкування.
4.1.2. Суддя представляє гравців і оголошує початок гри фразою "настає ніч". Всі гравці надягають ігрові маски.
4.1.3. Гравці по черзі знімають маску та вибирають ігрову карту, знайомляться з ігровою роллю і надягають маску, низько нахиляють голову.
4.2. Перша ігрова "ніч":
4.2.1. Суддя оголошує: "Прокидається мафія". Гравці, що отримали "чорні" карти, знімають маски, знайомляться один з одним. Це єдина ніч, коли "чорні" гравці відкривають очі разом. Дон жестом показує, що він є Доном, і призначає порядок "відстрілу" на наступні "ночі". На це відводиться рівно 1 хвилина.
4.2.2. Суддя оголошує: "Мафія засинає". Після цих слів "чорні" гравці надягають маски.
4.2.3. Суддя оголошує: "Дон знає про свою роль". Дон жестом показує що він дон не знімаючи маску. В наступні ночі Дон "прокидатися", щоб знайти Шерифа .
4.2.4. Суддя оголошує: "Шерифзнає про свою роль". Шериф жестом показує Судді, що він Шериф. В наступні ночі Шериф "прокидатися" кожну ніч і перевіряє гравців на приналежність до "чорної" команди.
4.2.5. Суддя оголошує: "Настає день. Всі прокидаються".
4.3. Ігровий "день":
4.3.1. Гравці знімають маски. При фазі "дня" відбувається обговорення, де кожному гравцеві надається 1 хвилина.
4.3.2. Гравці висловлюються по черзі в порядку розсадки за ігровим столом. Обговорення першого ігрового дня починає гравець під номером 1. Обговорення кожного наступного ігрового дня починається з наступного ігрового номеру.
4.3.3. Гравець має право звертатися до інших гравців по ігровому нікнейму чи за порядковим номером гравця.
4.3.4. Гравець не має право звертатися до Судді, крім прохання озвучити виставлені на голосування кандидатури.
4.3.5. Гравці закінчують свій виступ словами: "СПАСИБІ" або "Дякую". 
4.4. Голосування
4.4.1. По закінченні "денного" обговорення відбувається голосування. Голосування проводиться тільки серед гравців, виставлених на голосування під час "денного" обговорення.
4.4.2. Під час своєї хвилини гравець має право виставити будь-якого гравця на голосування. Виставлення гравця на голосування проводиться фразою: "Я виставляю гравця № ...". При цьому ставить кулак з піднятим догори великим пальцем на ігровий стіл. У відповідь Суддя, якщо ця кандидатура приймається, вимовляє фразу: "Прийнято".
4.4.3. Суддею приймається одна кандидатура виставлена на голосування одним гравцем. Гравець не має право відкликати виставлену ним кандидатуру.
4.4.4. Гравець має право виставити на голосування лише одну кандидатуру в кожен ігровий "день".
4.4.5. Перед голосуванням виставлені кандидатури отримують 20 секунд на виправдання. Слово надається в тому ж порядку в якому було зроблено виставлення.
4.4.6. Гравці голосуються в тому порядку, в якому вони були виставлені на голосування під час "денного" обговорення. Перед голосування всі мають прибрати руки з ігрового стола.
4.4.7. Для того, щоб проголосувати проти того чи іншого гравця, гравець зобов'язаний після озвучування кандидатури негайно поставити кулак (рекомендується з виставленим вгору великим пальцем) на ігровий стіл до того моменту, поки Суддя не скаже: "Спасибі". Час відведений на голосування - 2 секунди. Після слова ведучого "спасибі" і зі словом ведучого "спасибі" голоси не приймаються.
4.4.8. Гравець зобов'язаний тримати руку на поверхні ігрового столу до тих пір, доки Суддя не оголосить кількість голосів.
4.4.9. Гравець має право голосувати тільки проти одного кандидата під час голосування.
4.4.10. Якщо гравець не проголосував, то його голос відходить проти гравця, виставленого на голосування останнім.
4.4.11. Якщо гравець відсмикнув руку при голосуванні, то його голос зараховується.
4.4.12. Якщо в перший ігровий день" виставлена лише одна кандидатура, то голосування не проводиться. Протягом подальших "днів" якщо виставлена одна кандидатура вважається що місто одноголосно проголосувало в даного гравця.
4.4.13. Гравець, який набрав більшість голосів на денному голосуванні, покидає гру.
4.4.14. Якщо два або більше гравців наберуть однакову кількість голосів на голосуванні, то ці гравці отримують додаткові 20 секунд на виправдання. Гравці кажуть в порядку виставлення на голосування. Повторне голосування  відбувається тільки між цими гравцями і в тому ж порядку. Якщо ці ж гравці знову набрали рівну кількість голосів, то гравці залишаються в грі.
4.4.15. Роль гравця який покинув груне розкривається. Гравець отримує останнє слово тривалістю в 1 хвилину.
4.5. Друга і наступні "ночі"
4.5.1. По закінченні першого ігрового дня" Ведучий оголошує: "Настає ніч". Всі гравці негайно надягають ігрові маски.
4.5.2. Протягом цієї і наступних "ночей" мафія має змогу "стріляти".
4.5.3. Ведучий оголошує: "Мафія дістає свою зброю і проходить мимо будинків під номером ...". Ведучий кожну ніч оголошує номери від 1 до 10. Гравці "чорної" команди "стріляють" з закритими очима з допомогою імітації пострілу пальцями високо піднятої руки.
4.5.4. Якщо гравці "чорної" команди "стріляють" у одного і того ж гравця, то цей гравець після закінчення "ночі" залишає ігровий стіл. Роль  гравця не розкривається. "Вбитий" гравець має право на останнє слово тривалістю в 1 хвилину.
4.5.5. Якщо хтось із членів "чорної" команди "стріляє" в іншого гравця, "стріляє" більше одного разу або не "стріляє", то Ведучий фіксує промах, і за підсумками "ночі" ігровий стіл ніхто не залишає. Далі Ведучий оголошує: "Мафія ховає зброю".
4.5.6. Ведучий оголошує: "Прокидається Дон і шукає Шерифа". Дон знімає ігрову маску і показує пальцями рук Ведучому номер гравця, якого він вважає Шерифом. Ведучий характерним кивком голови підтверджує його версію, або заперечує. Ведучий оголошує: "Дон засинає". Дон одягає ігрову маску.
4.5.7. Ведучий оголошує: "Прокидається Шериф". Шериф знімає ігрову маску і показує пальцями рук Ведучому номер гравця, якого він хоче перевірити на належність до "команди чорних". Ведучий характерним кивком голови підтверджує його версію, або заперечує .Ведучий оголошує: "Шериф засинає". Шериф одягає ігрову маску.
4.5.8. Дон і Шериф мають право на одну перевірку кожну ігрову "ніч".
4.5.9. В ігрову ніч гравці повинні вести себе в рамках "нічної" поведінки: голова повинна бути притиснута до грудей, заборонено співати, говорити, торкатися до інших гравців і вчиняти інші дії, що виходять за рамки "нічного" поведінки.
4.6. Подальший хід гри.
4.6.1. В наступні дні" і "ночі" хід гри не змінюється, далі чергуються фази дня і ночі до перемоги тієї чи іншої команди.
 
5. Порушення та покарання.
5.1. Порушеннями правил вважаються:
5.1.1. Клятва в будь-якій формі або її аналог;
5.1.2. Парі на будь-яких умовах або його аналог;
5.1.3. Нанесення образ іншим гравцям або Ведучому, використання мату;
5.1.4. Неетична поведінку по відношенню до інших гравців і Ведучого;
5.1.5. Надмірна жестикуляція яка, відволікає інших гравців;
5.1.6. Мова в хвилину іншого гравця, у тому числі вигуки і шепіт;
5.1.7. Відрив руки від стола при голосуванні, до підбиття підсумків голосування (слова Ведучого "Спасибі")
5.1.8. "Нічні" підказки знаками і(або) голосом Дону і Шерифу;
5.1.9. порушення правил "нічного" поведінки;
5.1.10. жестикуляція і заклики під час фази голосування.
5.1.11. говорити слово "чесно" в будь-якій інтерпретації і взивання до будь-якої релігії або Бога.
5.1.12. підказки із залу;
5.1.13. мимовільне підглядання "вночі";
5.1.14. самовільне залишення ігрового столу;
5.1.15. свідоме підглядання для отримання інформації, інші не ігрові способи отримання інформації;
5.2.1 За порушення пунктів 5.1.1- 5.5.11 гравець отримує попередження.
5.2.2. За порушення пунктів 5.11.12 - 5.1.14 гравець покидає ігровий стіл. Ситуація розцінюється як така, що гравець покинув місто шляхом голосування. В грі оголошується "ніч".
5.2.3. За порушення по пункту 5.1.15 гравець припиняє гру і позбавляється права приймати участь в іграх на протязі 3 ігрових днів чемпіонату.

6. Дисциплінарний регламент.

6.1. Порушення правил фіксуються Ведучим.
6.2. Гравці, які порушили правила, караються Ведучим гри або Президентом у відповідності з регламентом.
6.3. Гравець може бути попереджений, покараний фолом, дискваліфікований з гри або турніру, покараний штрафним очком -1 бал.
6.4. При одержанні трьох фолів гравець позбавляється права слова  в подальшому.
6.5. При отриманні четвертого фолу або дискваліфікаційного фолу гравець покидає гру без останнього слова.
6.6. Гравець, який покидає гру через порушення правил не отримує бали за цю гру.
 
7. Особливі ситуації
7.1. Якщо гравець був виставлений на голосування, був видалений з гри до самого проведення голосування, або під час його проведення, то вважається що голосуванням було вирішено виганяти даного гравця і в місті настає "ніч".
7.2. Якщо в грі залишилося чотири гравця, і три ночі підряд гравець "чорної команди" допускає промах, то перемога буде присуджена "червоній" команді.
 
8. Регламент Чемпіонату
8.1. На Чемпіонаті застосовується система присудження балів.
8.2. За результатами кожної гри учасникам автоматично нараховуються очки рейтингу в залежності від результату гри і ролей:
8.2.1. за перемогу звичайні гравці "червоної" команди отримую 1 бал;
8.2.2. за перемогу "чорної" команди гравці з роллю "Мафія" отримують 2 бали;
8.2.3. за поразку гравці не отримують рейтингових балів.
8.2.4. За перемогу в ролі "Дона" або "Шерифа" гравець отримує +1 бал. За поразку -1 бал.
8.3. Гравець, що "вбитий" в першу ніч, має право під час своєї останньої хвилини зробити "кращий хід" - назвати трьох гравців, яких він вважає "чорними".
8.3.1. За названих трьох "чорних" гравців "червоний" гравець отримує +1 бал; за двох названих "чорних" гравців "червоний" гравець отримує +0.5 бала.
8.4. По закінченні гри Ведучий гри відкриває всі ролі гравців та проводить рефлексію гри та визначає кращого гравця.
8.4.1. Гравець з команди-переможниці може отримати +1
8.4.2. Гравець з команди, що програла, може отримати +0.5
8.5. Правила визначення місця гравця в турнірній таблиці.
8.5.1. При рівності рейтингових балів перевагу отримує гравець з більшою кількістю перемог.
8.5.2. Далі, перевага у гравця визнаного кращим більшу кількість разів.
8.5.3. Потім перевагу отримує гравець, який отримав більшу кількість перемог в ролі "Мирного жителя". 
8.5.4. При рівності всіх перерахованих вище показників перевага того чи іншого гравця визначається жеребом.
8.6. Протести в грі не приймаються.
8.6.1. У разі суддівської помилки, результат гри не змінюється, але Ведучий отримує дисциплінарне попередження, Якщо Ведучий отримає 3 Дисциплінарні попередження він буде відсторонений від проведення ігор Чемпіонату. 
8.7.2. Суддівська помилка розглядається Суддівським Комітетом Чемпіонату, який призначає Президент клубу.
8.7.3. Рішення Суддівського Комітету Чемпіонату остаточне і оскарженню або подальшому розгляду не підлягає.
 
9. Протокол гри
9.1. На всіх іграх чемпіонату використовується тільки офіційний бланк змагань. Бланк гри заповнює Ведучий цієї гри.
9.2. До початку гри Ведучий повинен підготувати Бланк і заздалегідь записати:
9.2.1. Ігровий день турніру, час початку гри, номер стола (якщо грає декілька столів);
9.2.2. Прізвище Ведучого, що обслуговує гру.
9.3. Після визначення ігрових місць Ведучий вписує нікнейми гравців у відповідні графи.
9.4. Після роздачі ролей Ведучий при можливості заповнює графу протоколу "роль", вписуючи в неї роль кожного гравця в цій грі. Якщо Ведучий сидить безпосередньо перед гравцями, то це слід зробити після закінчення гри.
9.4.1. Кожна ігрова роль позначається відповідною буквою:М - "червоний" гравець, Ч - "чорний" гравець, Ш - Шериф, Д - Дон.
9.5. По ходу гри Ведучий фіксує ігрові дії у відповідних графах протоколу: фоли, виставлення на голосування, кількість голосів.
9.6. У графі "Кращий хід" Ведучий фіксує номер гравця, "убитого" в першу ігрову "ніч", і його варіант трьох "чорних" гравців. У випадку "промахи" в першу ігрову "ніч" Ведучий ставить в цій графі прочерк.
9.7. По закінченні гри Ведучий заповнює графу "Перемогла команда" значеннями "червоні" або "чорні".
9.8. Ведучий у відповідності з результатом гри заповнює стовпець "Бали", вносячи туди для кожного гравця суму балів, отриманих ним за перемогу або поразку його команди, і штрафних балів за дискваліфікацію.
9.9. Ведучий заповнює стовпець "Доп. бали", вносячи туди кількість додаткових балів, присуджених гравцям за рішенням Ведучого, а також бали за "кращий хід".
9.10. У графі "Ведучий" Ведучий гри вносить своє прізвище і розписується після внесення всіх даних в протокол гри.